miércoles, 6 de mayo de 2009

"Cada dia que em poso en internet em sorprenc"



Rosa Fornieles és una veïna de Montcada i Reixac que participa activament en temes relacionats amb els drets de la dona. Sempre que es realitza una activitat per la dona, ella hi és. Des de fa tres anys, forma part de la Xarxa Veïnal Solidària, associació que té com a objectiu ajudar a les veïnes i veïns montcadencs que ho necessiten. Rosa, ademés, ha participat en el taller Dona Connecta’t de Dones en xarxa.

- En què consisteix la teva tasca en la Xarxa Veïnal Solidària?

Convoco a les dones per a les reunions que fem mensualment per veure si tenen casos que hem atès, coordino activitats de formació per les integrants de la xarxa i faig recolzament a les activitats de l’Oficina d’Atenció a la Dona, OAD.

- Quin tipus de dones s’apropen a vosaltres?

De totes les procedències i edats que ho necessiten.

- Quin tipus d’ajuda els presteu?

No som professionals, simplement volem ser companyes i amigues i, si alguna necessita que els escoltis els seus problemes, que sàpiga que tenen una amiga en qui confiar. I també les orientem vers on dirigir-se o les acompanyem quan ho necessiten.

- Quan i com va néixer la Xarxa Veïnal Solidària?

Va ser en el 2006, estava fent pràctiques a l’Oficina de la Dona, Nuria Moner, l’anterior tècnica de l’Oficina, i em va proposar aquest projecte i ho vaig acceptar perquè vaig veure que podia ajudar a dones que, a primera vista, no vaig creure que pugueren necessitar ajuda.

- Teniu algun suport de l’Ajuntament de Montcada i Reixac?

Ens faciliten la sala per a les reunions i, si hem de difondre alguna propaganda, ens la fan o ens ajuden a enviar invitacions, també corren amb les despeses. I ens dónan suport amb les conferenciants d’algunes de les xerrades que fem.

- Quin tipus de relació tens amb Internet? Per a què l’utilitzes?

A les dones que tenen internet els enviem les invitacions pel correu electrònic. També cerco informació vers alguns temes que m’interessen.

- Quina opinió et mereix la iniciativa d’ensenyar Internet a dones del municipi de Dones en xarxa?

Em sembla molt interessant, et dóna la possibilitat de relacionar-te amb gent que sense internet no podries. És un mitjà de consulta molt ampli.

- Recentment, algunes dones de Montcada i Reixac heu creat un blog: donesdemontcadaireixacenxarxa.blogspot.com, què et sembla el projecte?

Em sembla important, perquè les dones donem la nostra opinió i parlem entre nosaltres.

- Què has trobat en Internet que no sabies que anava a estar?

En general tot, cada dia que em poso en internet em sorprenc.

- Encara hi ha moltes dones a Montcada i Reixac que no coneixen Intenet, en gaires casos, per por de trencar l’ordinador, què diries a aquestes dones perquè s’animessin a utilitzar Internet?

Que el mateix em passava al principi, però és bo fer el curset i així et van indicant com utilitzar-lo.

- I per finalitzar, com és la dona montcadenca?

És una dona decidida, capaç d’aconseguir el que es proposa i alhora noble i servicial.

Moltes gràcies pel teu treball i per les teves paraules, Rosa!

Entrevista realitzada per Celia DEX per a Dones en xarxa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Powered by FeedBurner