jueves, 7 de julio de 2011

Núria Brugues: "Un ús adequat de la xarxa ens permet arribar a llocs on abans era impensable"



Llicenciada en Ciències de la Informació l’any 1995. Des d’abans de començar a la Universitat ja va començar a col.laborar en diferents mitjans a Sabadell, on es va centrar molt en televisió, als Informatius. Gràcies també al programa de cinema que feia va poder viure per dins els Festivals de Sitges i Donosti. L’any 2001 va arribar a Ràdio Sabadell 94.6. Ha estat Cap d’Informatius i Continguts i actualment és responsable de Web i Xarxes Socials i fa un programa d’agenda cultural.

Des de quan ets blocaire?

No fa gaire que em vaig decidir. Tenia la idea del bloc des de feia temps, però no sabia com materialitzar-la. A finals del 2010 m’ho vaig posar com els “deures” pel 2011. Realment, el bloc veu la llum a principis d’aquest 2011.

De què parles al teu bloc?

El bloc es diu LA INVASIÓ TWIN. A finals del 2008 vaig ser mare de bessones i realment vaig començar a adonar-me’n que veia bessons per tot arreu. Era com una invasió. El bloc pretén ser un relat irònic però també molt real i amb temes molt i massa seriosos sobre els que ens anem trobant sent pares de bessons. Intento sobretot, parlar de temes i curiositats que sembla que ningú t’expliqui, i són importants pel dia a dia. Tot i estar centrat en la experiencia amb les meves filles bessones, penso que són temes prou genèrics de maternitat i paternitat.

Fas servir alguna xarxa social? Quina i amb quin objectiu?

Per descomptat!. A nivell personal i també a nivell professional. Vaig entrar a Facebook fa molt temps, i primer era un compte purament personal. Amb el temps, m’he creat un altre perfil purament professional. A nivell periodístic, però, crec que ara mateix Twitter és la xarxa més útil per treballar. Tenint en compte però, que ens permet accedir a algunes informacions molt ràpidament, però sense oblidar de fer la nostra feina. És a dir, comprovar el que s’està dient abans de publicar res, ni donar les coses com a veritats sense parlar amb les fonts o contrastar les informacions. En aquest sentit, Twitter és molt interessant, però ens obliga a ser curosos.

Quina importància creus que té conèixer la xarxa per a una periodista com tu?

Crec que ara mateix és vital conèixer la xarxa i com bellugar-se en diferents llocs. A vegades fins i tot he arribat a pensar que és com un univers paral·lel i que hi ha gent que en fa un ús no-adequat. Però com tot, un ús adequat de la xarxa ens permet arribar a llocs on abans era impensable.

Què és el que més t’agrada i el que menys de la comunicació online?

El que més m’agrada és aquesta sensació que el món es mou constament i que no s’atura mai. Que amb un sol clic podem conèixer què passa a l’altre punta de món (i penso ara amb el dia del terratrèmol al Japó, el tsunami i l’accident de Fukushima… era apassionant seguir Twitter). I el que menys m’agrada – estrictament relacionat amb això- és una terrible sensació que no podem desconectar-nos.

T’has trobat amb moltes dones sabadellenques a la xarxa?

Bàsicament estic en contacte amb moltes dones que conec a través de la feina.

T’agradaria fer servir la xarxa com a punt de trobada amb dones de Sabadell?

La xarxa ens ofereix tantes oportunitats! És una bona manera de contactar amb dones amb interessos comuns i si són de Sabadell permetria fer un pas més i convertir les trobades virtuals… en reals.

Finalment, què li diries a les dones sabadellenques per animar-les a fer-se un perfil a una xarxa social o a escriure el seu propi bloc?

Els hi diria que s’animin a escriure les seves experiències. A mi em fa feliç escriure el bloc per recordar aquesta aventura única i impressionant. I també em fa molt feliç si la meva experiència o el que he viscut pot ajudar a alguna altre mare de bessons. Això és fer xarxa. I podem crear xarxes reals i virtuals, que en el fons, busquen el mateix. Ajudar-nos.

Entrevista realitzada per Dones en xarxa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Powered by FeedBurner