viernes, 4 de septiembre de 2009

"Aquestes iniciatives són molt necessàries per potenciar la presència femenina a Internet"


Gemma Clofent és blocaire de Sabadell i forma part de la bloquesfera de Dones en Xarxa. Demà farà 3 anys que va crear el seu primer bloc. Per celebrar-lo a Dones en Xarxa publiquem aquesta entrevista.

A què et dediques?

Sóc professora de matemàtiques d’un Institut d’Ensenyament Secundari de Sabadell.

Quants blocs tens?

Un parell. També col·laboro en un tercer blog que tenim tota una colla del Club Alpí de Sabadell.

Quin és el nom del teu bloc i de què tracta?

Com que tinc dos blogs força diferents, t’els explico per separat: "La cuina de casa" és un blog de receptes de postres casolanes que elaboro jo mateixa per celebrar ocasions especials (aniversaris familiars, sopars d’amics, trobades, diades...). Hi ha receptes clàssiques com els panellets, la crema de sant Josep, la coca de Sant Joan, la Mona de Pàsqua... passant per receptes bàsques com el pa de pessic, els flams, la crema pastissera, galetes... fins a receptes més complicades com mousse, gelats, semifreds.... Però tot a un nivell casolà, amb ingredients i estris que tots tenim a la casa. "La roca vertical" és el segon blog que tinc i té una temàtica molt diferent: explico les excursions i escalades que fem amb la colla d’amics, ja que la muntanya és la meva gran passió. Bàsicament hi explico sortides d’escalada esportiva i excursions pel Pirineu o els Alps, realitzades durant les vacances o els caps de setmana.

Des de quan ets blocaire?

Des del setembre del 2006. Precisament el dia 1 de setmebre el blog "La cuina de casa" fa tres anys!

Com vas començar a tenir bloc?

Vaig descobrir els blogs buscant informació de rutes d’escalada, evidentment eren blogs de temàtica muntanyenca. I com que a mi m’agradava la cuina de postres, em vaig animar a fer-ne un de ben diferent, amb receptes de dolços i pastissos casolans.

El teu bloc té moltíssima difussió, com ho fas?

Sí que hi entra força gent i hi deixen comentaris. Suposo que el tema pastissos agrada a tothom, je je je... De fet, la majoria de la gent necessita alguna vegada una recepta de coca o de pastís d’aniversari i, buscant per Internet, és fàcil que et surti el meu blog.

Estas conectada a alguna xarxa social? Quina?

Tinc un compte al Facebook, com gairebé tothom avui en dia, però haig de confessar que no el faig servir gens i hi entro molt de tant en tant. No participo a cap xarxa social.

Per què els fas servir?

Per res.

Què penses del treball de Dones en Xarxa?

Que és molt interessant, aquestes iniciatives són molt necessàries per potenciar la presència femenina a Internet, que tristament, encara és força minoritària.

De quina manera podem animar a les Dones de Sabadell per tal de que diguin la seva a Internet?

Ui, d’això no en sé gaire, però suposo que fent difusió del treball que feu a Dones en Xarxa és una bona manera.

Moltes gràcies per la teva col.laboració!

Entrevista realitzada per CeliaDEX per Dones en Xarxa.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Powered by FeedBurner